Friday, March 25, 2022

humanity crossroads message

 Gospa, Our Lady's monthly message today, which is also the Solemnity of the Annunciation, and the day that Pope Francis consecrated the world, especially Ukraine and Russia, to the Immaculate Heart of Mary. 

Below are also the Ten Commandments (Deset Božjih zapovijedi ) from God that Our Lady refers to.


(ENGLISH) Our Lady, Gospa's message, March 25, 2022
Dear children! I am listening to your cry and prayers for peace. For years, Satan has been fighting for war. That is why God sent me among you to guide you on the way of holiness, because humanity is at a crossroad. I am calling you to return to God and to God's Commandments that it may be good for you on earth, and that you may come out of this crisis into which you have entered because you are not listening to God who loves you and desires to save you and lead you to a new life. Thank you for having responded to my call.”

(HRVATSKI) Gospina poruka, 25. ožujak 2022
Draga djeco! Slušam vaš vapaj i molitve za mir. Sotona se godinama bori za rat. Zato me Bog poslao među vas da vas vodim na putu svetosti, jer čovječanstvo je na raskrižju. Pozivam vas vratite se Bogu i Božjim zapovijedima, da vam bude dobro na zemlji i da iziđete iz ove krize u koju ste ušli jer ne slušate Boga koji vas ljubi i želi vas spasiti i povesti u novi život. Hvala vam što ste se odazvali mome pozivu.

(EN) the Ten Commandments
(HR) Deset Božjih zapovijedi

(ENGLISH)
I am the Lord your God. You shall not have strange gods before me. You shall not make to thyself any graven thing; nor the likeness of anything that is in heaven above, or in the earth beneath, nor of those things that are in the waters under the earth. You shall not adore them nor serve them.
You shall not take the name of the Lord your God in vain.
Remember to keep holy the Sabbath day.
Honor your father and your mother.
You shall not kill.
You shall not commit adultery.
You shall not steal.
You shall not bear false witness against your neighbor.
You shall not covet your neighbor’s wife.
You shall not covet your neighbor’s goods.



(HRVATSKI)
1. Ja sam Gospod, Bog tvoj, koji sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuće ropstva. Nemoj imati drugih bogova uz mene. 
2. Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Gospod, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovjedi.
3. Ne uzimaj uzalud imena Gospoda, Boga svoga, jer Gospod ne oprašta onome koji uzalud izgovara ime njegovo.
4. Sjeti se da svetkuješ dan subotnji. Šest dana radi i obavljaj sav svoj posao. A sedmoga je dana subota, počinak posvećen Jahvi, Bogu tvojemu. Tada nikakva posla nemoj raditi: ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni živina tvoja, niti došljak koji se nađe unutar tvojih vrata. Ta i Jahve je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima, a sedmoga je dana počinuo. Stoga je Jahve blagoslovio i posvetio dan subotnji.
5. Poštuj oca svoga i majku svoju, da imadneš dug život na zemlji koju ti dâ Jahve, Bog tvoj.6. Ne ubij!7. Ne učini preljuba!8. Ne ukradi!9. Ne svjedoči lažno na bližnjega svoga!10. Ne poželi kuće bližnjega svoga! Ne poželi žene bližnjega svoga; ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta što je bližnjega tvoga!

#Medjugorjemessage #humanity #PopeFrancis #consecration #annunciation #commandments #tencommandments #Gospa

No comments:

Post a Comment